A vállalat komolyan mérlegeli a hirdetések bevezetésének lehetőségét. Az ingyenességnek ára van.
Már harmadik éve folyamatosan nyereséges a tavalyi évet 716 millió dollár árbevétellel záró, néhány hónapja új többségi tulajdonos irányítása alatt működő Skype. A vállalat – melynek telefonálásra és csevegésre használható szoftveréhez több mint 560 millió felhasználói fiókot regisztráltak – mégsem elégedett, mert a többség csak az ingyenes klienst tölti le, de az ahhoz kapcsolódó fizetős szolgáltatásokat nem használja, sőt sokan azt sem tudják, hogy léteznek ilyenek.
A bevételek növelésének egyik forrása lehet a harmadik féltől származó hirdetések megjelenítése a programban. Amint Josh Silverman elnök-vezérigazgató a Telegraph-nak elmondta: „komolyan vizsgálják” ennek a lehetőségét. Jelenleg a Skype csak a saját szolgáltatásait reklámozza a kliensben felbukkanó bannereken, külső hirdetéseket nem jelenít meg. „Nem könnyű megtalálni a jó megoldást, hiszen a Skype egy személyes szolgáltatás. De úgy gondoljuk, a felhasználók elfogadják ezt az ingyenesség megtartása fejében. Ízlésesen fogjuk megvalósítani” – fogalmazott a lapnak Silverman.
A Skype a héten tervezi kiadni a szoftver új kiadásának béta-verzióját. Ennek fő újdonsága a többszereplős videokonferencia lesz: a szoftver legfeljebb öt felhasználót tud majd összekapcsolni. A bétában a szolgáltatás még ingyenes lesz, de három-négy hónap múlva fizetőssé tervezik tenni, néhány más újdonsággal együtt.
A hosszabb távú tervek között a közösségi funkciók integrálása szerepel: szeretnék megvalósítani a tartalmak, fotók és videók megosztását, de vizsgálják a böngészőpluginekben rejlő lehetőségeket is.